Rhymes je aktivita, která vychází z pedagogického principu stavět nové znalosti na znalostech předchozích. Žáci znají česká slova, a když se nová anglická slova budou rýmovat se známými českými slovy, žáci si je snadněji zapamatují.
Následující dokument obsahuje pracovní list, který využívá tohoto principu pro výuku nových slovíček:
V první části najdete tabulku pro poslech ze cvičení 3 na straně 28. Žáci poslouchají a vyplní dané informace.
Ve druhé části najedete slovíčka. Prvně s žáky přečtěte veršíky z tabulky. Jednotliví žáci čtou tyto verše nahlas a já opravuji případné chyby ve výslovnosti.
Pak já čtu náhodně jednotlivé řádky, ale vynechám anglické slovíčko. Žáci poslouchají a dívají se do pracovního listu a říkají vynechaná slovíčka.
V další fázi říkám jen česká slova a žáci říkají slovíčka anglicky. Stále se mohou dívat do pracovního listu.
Pak jim však řeknu, ať si otočí pracovní listu a jejich úkolem je dopsat chybějící slova do veršů . Ve chvíli, kdy je jasné, že si už na nic dalšího nevzpomenou, požádám žáky, aby si papír otočil a zkontrolovali a doplnili své odpovědi.
V další fázi si žáci zase pracují na druhé straně a do tabulky píší překlad slovíčka, které před chvílí napsali. Zkontrolují si své odpovědi a doplní.
V poslední fázi této aktivity (případně v následující hodině) si žáci zakryjí vše, kromě českých překladů v tabulce. Jejich úkolem je napsat daná slovíčka anglicky. Své odpovědi si posléze zkontrolují.
Zní to poměrně složitě, ale musím říct, že mé žáky tato aktivita baví.