Lekce Project 1 Unit 4C je bohatá na novou slovní zásobu a extrémně důležitou gramatiku. Abych dokázal žáky naučit vše, co je potřeba, vytvořil jsem následující materiály. Video, kde se žáci naučí veškerou slovní zásobu za 13 minut, dvě videa na třetí osobu jednotného čísla v přítomném čase prostém a hru na procvičení gramatiky a slovní zásoby najednou. Snad se Vám tyto aktivity budou hodit.
Slovní zásoba Unit 4C
V tomto videu se žáci rychle naučí požadovanou slovní zásobu. Napřed vždy uvidí 4 nová slovíčka a mají za úkol opakovat je. V další části uvidí napřed obrázek a uslyší dané slovo česky. Jejich úkolem je říci dané slovíčko dříve, než se objeví správná odpověď. Takto se dané činnost mění až do konce.
Input processing – Třetí osoba jednotného čísla
Input processing je jedna z nejúčinnějších metod na výuku gramatiky. Vymyslel ji Van Patten a funguje tak, že žák vybírá správnou odpověď na základě gramatického jevu.V prvním videu mají žáci za úkol vybrat, které slovo chybí na začátku věty. Je to HE nebo I?
Druhé video funguje podobně, ale žáci zde mají za úkol vybrat správný obrázek.
Děláte-li toto video s celou třídou, řekněte jim, ať zvednou pravou ruku, pokud je správně pravý obrázek a levou, pokud si myslí, že správný obrázek je nalevo.
Desková hra
Vytiskněte následující list, nejlépe jednu kopii do dvojice a barevně. Vytiskněte i klíč se správnými odpověďmi a rozdejte do dvojic nebo trojic. Každá skupinka musí dostat hrací plán a klíč.
Zde je dokument s klíčem (na jedné straně jsou 3 klíče).
Rozdejte žákům kostky a figurky, které si postaví na začátek (před první obrázek). Pak hodí kostkou a posunou svou figurkou. Na poli, kde přistanou musí říct správnou větu. Ostatní kontrolují správnost odpovědi, podle klíče. Není-li daná odpověď správně, žák se musí vrátit na to pole, odkud vyšel. Vyhrává žák, který se první dostane do cíle.
Děkuji Bohu za inspiraci a vedení.