Každý uživatel učebnice Project ví, že na konci jsou ke každé lekci články na čtení. Za celou svou praxi jsem se však nesetkal s tím, že by je někdo používal. Důvody, proč tomu tak je jsou poměrně jasné. Není čas a není jasné, co s daným textem dělat.
V tomto článku se pokusím vyřešit oba tyto problémy a nabídnout Vám způsob, jak s těmito texty užitečně pracovat a nestrávit tím více jak 15 minut.
Není čas
Čas je v učení ta nejvzácnější komodita. Nikdy ho není dost. Proto nikdo z nás nemůže strávit celou hodinu čtením jednoho článku, ještě když nemá vůbec žádnou souvislost s tím, co se bere v dané lekci. Ale když Vám řeknu, že nám celý text nezabere víc jak 15 minut, šli byste do toho? A navíc Vám slibuji, že to bude pro Vaše žáky velmi přínosné.
Řešení
Aby práce s textem byla přínosná, musí (logicky) žák pracovat s textem. Bouhžel to, že necháme žáky číst daný článek nahlas, není k ničemu. Při takové aktivitě většina žáků nedělá nic. Mají-li žáci pracovat s textem, musí se soustředit a mít úkoly, které musí splnit.
Proto jsem ke každému textu vytvořil pracovní list s comprehension questions. Navíc, pokud byl u textu nějaký úkol, snažil jsem se jej zachovat.
Zde najdete tyto pracovní listy k lekcím 4 až 6 v učebnici Project 1, 4th Edition.
Unit 4
Unit 5
Unit 6
Jak stáhnout pracovní listy
Někdy dané dokumenty nechtějí správně zobrazit. Nenechte se tím odradit a klikněte pravým tlačítkem myši na modrý odkaz Download. Vyberte možnost Uložit odkaz jako … a pak klikněte na tlačítko zachovat a soubor se Vám stáhne.