Následující aktivita vychází z pedagogického principu stavět nové znalosti na znalostech předchozích. Žáci znají česká slova, a když se nová anglická slova budou rýmovat s českými slovy, které žáci znají, snadněji si je zapamatují.
Zde je pracovní list, který využívá tohoto principu pro výuku nových slovíček:
S tímto pracovním listem pracujeme následovně. Napřed si přečteme veršíky z první části. Jednotliví žáci čtou tyto verše nahlas a já opravuji případné chyby ve výslovnosti.
Pak já čtu náhodně jednotlivé řádky, ale vynechám anglické slovíčko. Žáci poslouchají a dívají se do pracovního listu a říkají vynechaná slovíčka.
V další fázi říkám jen česká slova a žáci říkají slovíčka anglicky. Stále se mohou dívat do pracovního listu.
Pak jim však řeknu, ať si rýmy zakryjí a jejich úkolem je dopsat chybějící slova anglicky. Ve chvíli, kdy je jasné, že si už na nic dalšího nevzpomenou, požádám žáky, aby si odkryli verše a doplnili své odpovědi.
V poslední fázi této aktivity (nejlépe v následující hodině) si žáci zakryjí vše, kromě českých překladů v pravé polovině listu. Jejich úkolem je napsat daná slovíčka anglicky. Své odpovědi si posléze zkontrolují.
Zní to poměrně složitě, ale musím říct, že mé žáky tato aktivita baví.