Slovíčka v lekci 4A jsou pro mě typickým příkladem, jak by to nemělo vypadat. V této lekci je z ničeho nic přes 50 nových slovíček a navíc jsou uspořádány v sémantickém celku, což žákům ztěžuje jejich učení. No, ale tak to je, a my musíme tato slovíčka naučit naše žáky, tak pojďme do toho.
Basketball je asi nejjednodušší aktivita na přípravu, kterou znám. Jediné co potřebujete je jedna kostka do dvojice a seznam slovíček.
Na záčatku rozdám žákům seznam slovíček i s jejich překladem (viz pracovní list níže). Čtu slovíčka anglicky a žáci je opakují. Pak žáci čtou slovíčka nahlas a já kontroluji, zda je čtou správně.
Když jsem spokojen s jejich výslovností, dám jim minutu a půl na naučení se daných slovíček.
Pak posadím žáky do dvojic a rozdám jim kostky. Jeden ve dvojici si otočí seznam slovíček tak, aby slovíčka neviděl. Vezme si kostku a hodí si. Jeho soused mu zadá slovíčko česky. Pokud je přeloží správně do angličtiny, tak si na lísteček zapíše tolik bodů, kolik mu padlo na kostce. Pokud slovíčko nepřeloží, napíše si nulu. Jeden žák hází 5x po sobě a pak se žáci vymění.
Většinou nechám žáky hrát 7 minut a za tuto dobu se zvládnou vyměnit tak 4x. Pak si slovíčka nalepíme do sešitu.
Tato hra žáky baví a skvěle maskuje, že se jedná o čisté paměťové učení.