Swimming pool patří mezi mé oblíbené aktivity. Nemusím skoro nic dělat a žáci mají práce nad hlavu. Navíc si každé nové slovíčko musí alespoň 5x vybavit, čímž se zvyšuje šance, že si je zapamatují. Následující materiál je vytvořen pro lekci 4C z učebnice Project 3 4th Edition.
Před hodinou vytiskněte pro každého studenta následující list a nachystejte si 4 malé odměny (já si beru do hodiny 4 bonbóny).
Na začátek projděte s žáky výslovnost slovíček v tabulce. Já to dělám tak, že jim napřed slovíčka přečtu a oni je opakují. Pak celá třída čte všechna slovíčka a já je opravuji.
Když se mi zdá, že výslovnost už nám jde, nechám žákům minutu a půl na zapamatování si všech slovíček.
Po devadesáti sekundách si každý žák vybere jeden ze sloupců ve spodní polovině listu. Jakmile řeknu start, každý žák začne odříkávat polohlasem anglicky slovíčka v jeho sloupci. Nesmí žádné slovíčko vynechat, ale může se dívat do seznamu nahoře. Až dojde na konec svého sloupce, zvedne ruku. Jsou-li skoro všechny ruce nahoře, ocením bonbónem nejrychlejšího. V dalším kole si žáci musí vybrat jiný sloupec a vše se opakuje. Ve druhém nebo třetím kole neoceňuji toho nejrychlejšího, ale toho nejsnaživějšího. To je žák, který zjevně dokončí svůj sloupec, ale je zoufale poslední.
V poslední fázi si žáci vezmou něci na psaní a mají 4 minuty, aby vyplnili pokud možno všechny 3 sloupce anglickými slovíčky. Na konci zase odměním toho nejrychlejšího.
Žáci si mohou procvičit všechna slovíčka v následujícím pracovním listě:
A zde najdete správné odpovědi: