Se svými žáky už dlouhodobě využíváme následující metody pro čtení článků a příběhů v učebnici Happy Street.
V první fázi si žáci článek poslechnou a přečtou. Poté elicitujeme, co se v článku stalo. Tato elicitace probíhá v češtině. Ve chvíli, kdy je jasné, že žáci správně pochopili, co se v textu děje, přejdeme k další fázi.
Ve druhé fázi pustím následující nahrávku a studenti opakují, co slyší a ukazují si kde na správné místo v textu:
ADVERT:
[showmyads]
Ve třetí fázi mají žáci stále učebnice ještě otevřené. Žáci teď uslyší nahrávku napřed v angličtině a hned poté její český překlad. Žáci mají za úkol nahrávku zopakovat anglicky.
Ve čtvrté fázi žáci učebnici zavřou. Znovu posloucháme stejnou nahrávku jako ve fázi 3 a žáci opakují anglické věty.
V páté fázi žáci poslouchají následující nahrávku:
V této fázi se žáci snaží přeložit české fráze do angličtiny.