V tomto příspěvku bych se s Vámi chtěl podělit o grafické vysvětlení rozdílu mezi minulým časem prostým a průběhovým.
Vytiskněte následující dokument, aby každý žák dostal jednu kopii. Na jedné stránce jsou dvě kopie.
Já tyto barevné kopie rozdám žákům a požádám je, ať si je nalepí do sešitu. Do každé hodiny nosím vlastní lepidlo, aby nedošlo k tomu, že si někdo gramatiku nenalepí a pak ji nikdy nenajde.
Posadím žáky do dvojic a dáme si metodu TEACH, kterou jsem našel u Biffla.https://www.youtube.com/watch?v=JJw9mzCtWbk
Já vysvětlím bod číslo jedna (činnosti v určitou dobu), řeknu TEACH a žáci si navzájem ve dvojici vysvětlí tuto gramatiku vlastními slovy.
Pak vysvětlím činnosti ve stejnou chvíli – TEACH – a nakonec opakované vs. jednotlivé akce – TEACH. Udělám shrnutí celé gramatiky – TEACH.
A teď už je čas na procvičování z učebnice 🙂